YogaPoint

Poprvé na józe29. prosinec 2017

Aby byla lekce příjemná Vám i ostatním:

  1. Na lekce choďte včas:
    Na lekci přicházejte nejpozději 5 minut před začátkem, ať máte možnost se v klidu převléknout. Pokud vstupujete do již běžící lekce, rušíte tak ostatní a sebe ochuzujete o komplexní účinek celé lekce.
  2. Respektujte ostatní:
    Na lekci si vypněte či ztlumte mobilní telefon. Omezte hlasité rozhovory s kamarádkou za dveřmi sálu v průběhu lekce. I během lekce si nepovídejte s kamarády – ruší to ostatní. Do sálu nechoďte výrazně navonění, Vaše vůně nemusí každému vyhovovat. Stejně tak je dobré si omýt chodidla nebo si dát před cvičením sprchu.
  3. Pomůcky jsou na místě:
    Podložky na cvičení jsou na místě k dispozici (v případě Yogapoint Turnov a Tj Turnov). Lekce powerjógy v malé tělocvičně ZŠ Žižkova je na vlastních podložkách, ale pokud mne kontaktujete předem, mohu Vám podložku jednorázově (napoprvé) zapůjčit. Na relaxaci jsou k dispozici lehké deky na přikrytí (v případě Yogapoint Turnov). Je-li Vám příjemnější mít vlastní pomůcky, samozřejmě si je přineste. Schovávání pomůcek z kapacitních důvodů není možné. Podložky vždy po cvičení dezinfikujte připravenou dezinfekcí.
    Jsou-li podložky nastavené na podlaze, nehýbejte s nimi, jsou rozdány tak, aby se dalo cvičit v plné kapacitě. Není tak podstatné, jak mnoho místa je mezi podložkami. Váš prostor je na Vaší podložce.
  4. Jaké zvolit oblečení:
    Zvolte pohodlné oblečení, které Vám umožní dostatečný rozsah pohybu. Je příjemné mít na přechod ze šatny na podložku žabky. Cvičí se naboso. Pokud Vám bývá zima na nohy, neváhejte použít ponožky, ideální jsou s protiskluznou úpravou.
    Sami zodpovídáte za přinesené oblečení, cenné věci a peníze běhemVašeho pobytu na lekci.
  5. Nejezte před lekcí:
    Nejezte alespoň 1,5 hodiny před cvičením (jedná se o obecné doporučení), záleží jak rychlé máte trávení a o jak těžká jídla jde – abyste se v průběhu lekce cítili dobře. Ze stejného důvodu není vhodné krátce před lekcí ani pití. Samozřejmě záleží na Vašem vlastním uvážení a pocitech. Nepijte před cvičením alkohol a bezprostředně před a po lekci nekuřte. Na lekci nežvýkejte žvýkačku.
    Po lekci možná budete mít chuť doplnit tekutiny či si zakousnout něco malého – vezměte si s sebou vodu a třeba banán Vám dobře poslouží.
  6. Zdravotní a jiná omezení:
    Lekce i samotné rady a doporučení v nich předávané lektory jsou určeny zdravým lidem. Lektor/ka není jakkoli odpovědný/á za případné škody způsobené nesprávným používáním uvedených cvičebních doporučení, návodů a rad. Každý, kdo se účastní cvičební a vzdělávací lekce, odpovídá za svůj zdravotní stav a do lekcí vstupuje po důkladném uvážení a na vlastní riziko a odpovědnost.
    Trpíte-li nějakými zdravotními problémy, je důležité na ně lektorku před začátkem lekce upozornit.
    V čase menstruace můžete cvičit, pokud se cítíte dobře, avšak nedoporučují se obrácené pozice.
    Powerjóga není vhodná pro těhotné ženy, a to především v prvním trimestru. Jógu pro zdravá záda lze s vědomím lektora navštěvovat od druhého trimestru, i tak je těhotná žena sama zodpovědná za svůj zdravotní stav.
    Powerjógu nemohou cvičit děti, ani na výhradní přání rodičů.
    Děti, které necvičí a doprovází rodiče na cvičení, nemohou být v sále a pozorovat cvičící skupinu.