Kurzy DNS

Co vás na Kurzu zdravých pohybových návyků DNS I čeká?

  • zjistíte, zda máte ideální dechové stereotypy
  • začnete se správným bráničním dechem
  • budete se učit zapojovat bránici ( nejdůležitější součást CORE)
  • budete pracovat s pánevním dnem (neméně důležitá složka CORE)
  • budete posilovat hluboké břišní svaly (propojení do celku CORE)
  • naučíte se vnímat, kdy je vaše pánev v NEUTRÁLNÍ poloze
  • zmobilizujete SI skloubení
  • budete pracovat na centrované poloze kyčlí (kořenové klouby)
  • napřímíte bederní páteř
  • rozpoznáte, jak je na tom váš hrudník, ramena, lopatky 
  • začnete vnímat, jak nosit hlavu zpříma

Ale HLAVNĚ budeme TRÉNOVAT náš MOZEK, aby VŠE dokázal PROPOJIT v jeden CELEK a uměl VYUŽÍVAT v PŘIROZENÉM pohybu. PROČ? Abychom ČÁSTI našeho POHYBOVÉHO aparátu NEPŘETĚŽOVALI a naše TĚLO nás NEBOLELO. 


Jak to všechno zvládneme?

  • vrátíme se na začátek našeho pohybového vývoje
  • cvičit budeme v tzv. vývojových pozicích
  • to namená, že budeme simulovat malá mimina
  • ale bude to překvapivě parádní makačka
  • připomeneme  našemu mozku to, co jsme jako malé děti znali dobře
  • využijeme pozice vleže na zádech, na břiše, na čtyřech nebo v dřepu
  • naše současné návyky nahradíme ideálními pohybovými vzorci
  • budeme svaly zapojovat tak, abychom žádné části těla nepřetěžovali
  • naučíme se krátkou, zato výživnou sestavu na domácí procvičování
  • nové návyky přeneseme do běžného života - do práce, do sportu, do relaxace

Struktura běžné lekce:

  • 10 min - teorie, trénink dechového vzorce
  • 45 min - cvičení ve vývojových pozicích
  •   5 min - závěrečná relaxace

Komu je Kurz určen

  • cvičení vhodné pro úplné začátečníky - chcete cvičit od začátku správně
  • stejně je vhodné jako doplněk k dalšímu cvičení
  • výborná kompenzace pro aktivní sportovce
  • po prodělaných výhřezech plotének (stabilizovaný stav po rehabilitaci)
  • řešení široké škály potíží s pohybovým aparátem
  • bolí vás záda (krk, hrudník, bedra), klouby, hlava
  • chcete rozumně posílit a protáhnout celé tělo
  • preventivní cvičení, abyste se udrželi dlouho fit

Co může následovat

  • pokud vás cvičení začne bavit a zjistíte, že ve cvičení chcete pokračovat, protože vám pomáhá, můžete pokračovat návazným Kurzem cvičení pro zdravý pohybový aparát DNS II 
  • na Kurzu DNS II doplníme do systému pozice na bocích a vkleče
  • prohloubíme práci s horní polovinou těla včetně ramen a paží

Cena

  • 1750 Kč
  • 7 lekcí ve STUDIU s Lucií
  • 5 videolekcí pro průběžné cvičení (lekce jsou k dispozici stále) s Jirkou
  • vidolekce zároveň slouží jako eventuální náhrada v případě vaší nepřítomnosti na některé z lekcí
  • lekce  trvá celkem 60 min (ve studiu i online)
  • místo na Kurzu je nutné si rezervovat, počet míst je omezen na 12 účastníků - klademe důraz na individuální přístup
  • rezervace se dělá v rezervačním systému, kam se automaticky dostanete po kliknutí na tlačítko rezervovat
  • v rezervačním systému si nejprve založte účet (e-mail, heslo)
  • automaticky vám bude zaslán platební příkaz (platba převodem na účet)
  • faktura vám bude zaslána koncem měsíce, ve kterém jste provedli platbu
  • na cvičení přispívá většina zdravotních pojišťoven
  • v případě nutnosti jsme okamžitě schopni Kurz převést na on-line platformu - pro účastníky to znamená mít doma připojení na internet a notebook, tablet nebo chytrý telefon (lockdown)

Takže shrnutí na závěr: Jak na bolavá záda? Bolavá kolena, kyčle, ramena? Jak na potíže s bedry, hrudníkem, krční páteří?

Pokud nás bolí záda nebo jiná součást pohybového aparátu, nejsme v tom sami. Bolesti pohybového aparátu jsou považovány za jedno z nejrozšířenějších civilizačních onemocnění dnešní doby. Na to ze všech stran slyšíme, že na tento typ potíží je nejlepší pohyb. Když lidé pociťují bolest, je však přirozené, že se snaží co nejméně namáhat, šetří se a hýbat se jim nechce.

U akutní bolesti je to rozumný přístup. Pokud bolest neustupuje ani po třech dnech domácí léčby, vyplatí se navštívit lékaře, aby byla vyloučena spojitost s jiným onemocněním. U chronických bolestí pohybového parátu je však nejdůležitější prevence. A tou je skutečně přiměřený, zdravý, přirozený pohyb. Lidské tělo se bez dostatečné míry přirozeného pohybu, který je prováděn v souladu se správnými pohybovými vzorcineobejde. To znamená, že mozek pohyb řídí tak, aby se tělo hýbalo jako vyvážený celek. Pokud máme dlouhodobé bolesti zad, je zřejmé, že se nehýbeme v souladu se správnými pohybovými vzorci, nemáme správnou posturu a dochází k přetěžování některého segmentu pohybového aparátu (např. krční páteře, beder atd.).

Protentokrát se zaměříme na případ, že záda či jiné klouby bolí z nedostatku přirozeného pohybu (např. při sedavém zaměstnání). Není vyjímkou, že nováčci na našich lekcích záhy zjišťují, že není zapotřebí náročné cvičení, ale cvičební jednotka by měla aktivovat správné pohybové vzorce. To umí například systém DNS prof. Koláře, založený na tzv. vývojových pozicích, který v našem studiu využíváme a kombinujeme s klasickou jógou. Naše zkušenost je taková, že oba systémy se výborně doplňují. Ukazuje se, že i pouhá 1 lekce týdně přináší značnou úlevu od často letitých potíží. Pokud je lekce vedena tak, že jsou cviky sice jednoduché, ale budují správnou posturu, není se čeho obávat a lze začít s cvičením kdykoliv. Bez pravidelného cvičení správné postury se s chronickou bolestí zad lze vypořádat jen stěží.

Pro velmi dobrou zkušenost se systémem DNS prof. Koláře jsme otevřeli na podzim 2021 první běh Kurzů zdravých pohybových návyků. Kurzy jsou sedmitýdenní a postupně na sebe navazují. Pro začátečníky je určen Kurz DNS I. Kurz DNS II je určen POUZE pro účastníky Kurzu DNS I. Podobně Kurz DNS III je určen pouze pro účastníky DNS II. 

Níže si vyberte si vhodný termín a klikněte na modré tlačítko rezervovat. Dostanete se do rezervačního sytému, kde si založte účet a dokončíte rezervaci Kurzu:

Proběhlé kurzy