YogaPoint

Jóga pro zdravá záda/míč

Čtvrtek 25. únor 2021 | 16.15–17.30

Obsazeno: 9/100
min. 6

Již nelze rezervovat místo

Cvičí:
Lucie Vlčková
Adresa:
ve studiu nebo doma přes ZOOM
Cena:
108 / 120 / 128 / 140 / 156 Kč podle typu zakoupené permanentky / 176 Kč jednorázově (cena za lekci 60 min)

Podle aktuální epidemiologické situace se lekce odehrává v plném počtu (24 cvičících) nebo ve sníženém počtu (8 cvičících) VE STUDIU. Souběžně bude lekce streamovaná neomezenému počtu cvičících přes aplikaci ZOOM, takže můžete cvičit i Z POHODLÍ DOMOVA. Jak s námi streamovat si přečtěte zde

Tato lekce je také nahrávána (nahráváme pouze lektora) a záznam je přihlášeným na záznam zveřejněn na týden. Na záznam živé lekce je nutné si udělat zvlášť rezervaci - v rozvrhu najdete po této lekci od 20:30 pod názvem VIDEO (tento čas berte pouze orientačně, není to čas, kdy musíte cvičit, ale kdy začne být záznam lekce přístupný přihlášeným). Jak si doma zacvičit podle záznamu lekce se dozvíte zde

Cvičit tedy můžete jak ve studiu (pokud to epidemiologická situace dovoluje), tak v případě zájmu z pohodlí domova (bez ohledu na epidemiologická omezení). 

Cíl lekce:

Lekce jógy propojená s pomůckami (především míčem - můžeme vám ho zapůjčit domů) a systémem DNS (dynamická neuromuskulární stabilizace prof. Pavla Koláře). Pro lepší účinek cvičení využíváme deky, cihličky, bolstry, gumičky, míče... Pokud cvičíte doma, poradíme, jak pomůcky nahradit. Cílem lekce je prohloubit práci s tělem a dechem i dovednosti nabyté na kurzu DNS I nebo DNS II. Zpevnit břišní svalstvo, svaly hlubokého stabilizačního systému, prohloubit brániční dech. Správně zapojit spolupráci mezi pánevním dnem, hlubokými svaly břicha a bránicí v různých polohách těla. Být schopen vnímat neutrální nastavení pánve a hrudníku. Uvolnit a centrovat kořenové klouby (ramena kyčle) tak, aby nedocházelo k jejich přetěžování. Budovat správné pohybové vzorce a umět je přenést do běžného života. Do práce, do sportu, do relaxace. Díky posílenému a zároveň zrelaxovanému svalovému aparátu nastavit optimální fungování fasciální sítě. Tato lekce je prevencí mnoha potíží pohybového aparátu. Přes odstranění bolesti kloubů, páteře, hlavy vede také k lepšímu spánku a zvládání stresu. Cvičení zlepšuje práci kardiovaskulárního a nervového systému. Tím, že se jedná o jógové pozice, stimulujeme i systém hormonální. Propojení dechu a pohybu přímo působí na tok lymfy v těle a zlepšuje stav imunity. Úvodní dechové cvičení napomáhá celkovému zklidnění psychiky a působí jako významná prevence stresu a závěrečná relaxace je třešničkou na dortu, která vám zajistí klidný a spokojený spánek.

Komu je lekce určena:

lekce je určena všem zdravým jedincům, kteří chápou, že pohyb je nutnou podmínkou zdraví

účastníkům kurzů DNS I a DNS II

pokud powerjógu vnímáte jako příliš náročnou, je lekce JZZ ideální 

pokud jste pravidelní návštěvníci lekcí powerjógy nebo ashtangavivyása jógy, ale proděláváte rekonvalescenci po zranění 

zkušeným návštěvníkům lekcí JZZ z minulých let

každému, kdo chce zlepšit své pohybové vzorce

kdo vnímá, že jeho pohybový aparát není v ideálním stavu

každému, kdo tuší, že na cestu životem potřebujeme zdravé tělo, hluboký dech a veselou mysl 

Struktura lekce:

Lekce má 60 minut 

5 - 15 minut úvod, teorie, práce s dechem

15 - 20 minut vývojové pozice ve kterých budeme budovat správné pohybové vzorce a postupně se přeneseme až do stoje (Czech Get Up)

20 min pozdrav slunci A i B, s pomůckami i bez, správná práce dolních končetin i horních končetin, centrované klouby (kolena, kyčle, lokty, ramena) a další pozice a cvičení v nich

10 min posílení středu těla s pomůckami i bez

10 min závěrečná relaxace 

Zpět do kalendáře